Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły                            

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Widok od parkingu

Widok od parkingu

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Komputerowe wyzwania

Dzieci i młodzież patrzą na świat inaczej niż dorośli.

Często mają trudność w racjonalnej ocenie sytuacji. Do tego dochodzi częste dla okresu dorastania niskie poczucie własnej wartości, potrzeba akceptacji, przynależności i uznania rówieśników. Pewne aktywności w sieci, takie jak pokazane w filmie Nerve „challenge”  służą młodym osobom do udowodnienia, że są odważne, zasługują na podziw, nie boją się wyzwań. Chęć zaimponowania rówieśnikom staje się powodem, dla którego nieraz podejmują się zadań stawianych w wyzwaniach, nawet jeśli są one niebezpieczne, nieetyczne, upokarzające. Chwilowe zyskanie uwagi i akceptacji osiągane jest kosztem tego, że młodzi ludzie narażają swoje życie, zdrowie, ale także dobrą opinię i reputację.

Rodzice i opiekunowie nie tylko muszą zdawać sobie sprawę z zagrożenia, ale także muszą rozmawiać o tym z dziećmi, budować w nich poczucie własnej wartości i przekonywać, że absolutnie nie powinno się udowadniać swojej odwagi i szukać akceptacji w ten właśnie sposób. Należy także rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o roli obserwatorów w sieci. Tak zwane „patostreamy” mogą istnieć dzięki finansowaniu ich twórców przez widzów. Samo śledzenie osób, które publikują w sieci niewłaściwe treści, ma wpływ na ich coraz większą popularność.