Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły                            

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Widok od parkingu

Widok od parkingu

Wejście do szkoły

Wejście do szkoły

Gry komputerowe mają plusy i minusy.

Plusy i minusy gier komputerowych. Gra komputerowa 

Fundacja Dbam o mój zasięg przeprowadziła ogólnopolskie badanie poświęcone graniu w gry przez młodzież w Polsce. Był to elementem projektu edukacyjno-badawczego „Granie na ekranie” . Wzięło w nim udział  56 535 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z 286 powiatów. Udział w badaniach był dla szkół bezpłatny i przyniósł im wiele korzyści, m. in. indywidualną diagnozę i bezpłatne materiały edukacyjne.

W roku 2019 i 2020 w szkołach na terenie całego kraju zrealizowano ogólnopolskie badanie ilościowe, w którym wzięło udział 56 535 uczniów (w 768 szkołach biorących udział w projekcie) oraz badanie jakościowe, uwzględniające m. in. wywiady pogłębione z terapeutami uzależnień od gier oraz badania fokusowe skupione wokół najpopularniejszych gier cyfrowych. Zgromadzone materiały pozwoliły obrazowanie stanu faktycznego stosunku młodych ludzi do grania. Wśród wniosków znajdują się pogłębione informacje przedstawiające wpływ gier na dobrostan i zdrowie, wzory korzystania z nowych technologii i mediów społecznościowych, wzory korzystania z gier cyfrowych, obciążenia związane z graniem oraz kwestie rodzinne.

Badania rozpoczęły się w polskich szkołach w grudniu 2019 roku, a zakończone zostały 30 czerwca 2020 roku.