Gry edukacyjne na języku angielskim
12 marca 2024
Na lekcjach angielskiego w ramach utrwalenia materiału dzieci z kl. 4a i 4d grały w gry zrobione samodzielnie
Co daje nam wykorzystanie gier
- korzystanie z gier i zabaw dydaktycznych jako metody wspierającej naukę języka angielskiego ma wiele korzyści:
- wpływają na rozładowanie napięcia i stresu towarzyszących nauce i próbom tworzenia własnych wypowiedzi oraz czynnego stosowania poznanych słów, zwrotów i form gramatycznych (redukują strach i zahamowania);
- sprzyjają nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry;
- uczą współpracy w grupie, zespole;
- pozwalają na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem a nauczycielem, dzięki czemu ewentualne uwagi ze strony nauczyciela przybierają mniej formalny i mniej stresujący dla ucznia charakter;
- doskonalą sprawności umysłowe (na przykład pamięć, koncentrację, spostrzegawczość);
- rozwijają zainteresowania i kreatywność;
- pobudzają ciekawość;
- motywują do nauki;
- sprzyjają nauce skutecznego zapamiętywania;
- uczą aktywności i zdrowej rywalizacji oraz przyjmowania porażek;
- angażują w zabawę dzieci nieśmiałe;
- uczniowie wykorzystują swoje wszystkie zmysły;
- uczą słuchania innych;
- proces nauczania przebiega bezwiednie (uczniowie nie są świadomi, że w czasie trwania gier muszą wykonać o wiele trudniejsze zadania językowe niż podczas wykonywania prostych ćwiczeń językowych).
Galeria zdjęć
-
Gry planszowe zawierające materiał z podręcznika podręcznika rozdziału 5, przygotowane przez uczniów kl 4a, 4d
-
Gry planszowe zawierające materiał z podręcznika podręcznika rozdziału 5, przygotowane przez uczniów kl 4a, 4d
-
Gry planszowe zawierające materiał z podręcznika podręcznika rozdziału 5, przygotowane przez uczniów kl 4a, 4d
-
Gry planszowe zawierające materiał z podręcznika podręcznika rozdziału 5, przygotowane przez uczniów kl 4a, 4d